Epopeea înființării – episodul 2

August 26, 2019
August 26, 2019 Octavia Bratulescu

[Epopeea înființării – episodul 1] … doamna de la Judecătorie mai cere o hârtie și ne dă termen 30 de minute, altfel respinge dosarul. 😊 Fiecare care încotro, cel mai agil dintre noi rezolva însă problema și ni se aprobă dosarul. În comunicarea deciziei ni se transmite că din cauza neprezentării noastre la momentul judecării dosarului, ne putem ridica înscrierea în registrul special al asociațiilor cu 10 zile mai târziu decât normal. 😊

Ce mai contează 10 zile în epoca vitezei? Mai nimic ar spune majoritatea dintre noi. Doar că noi eram în ultimul trimestru al anului 2017, perioada când se aleargă după sponsorizări, planuri pentru anul următor. Noi, însă, nu ne puteam deschide un cont curent la bancă pentru că aveam nevoie de documentele care să certifice personalitatea noastră juridică.

Trec zilele, trec nopțile și ridicăm hârtiile de la Judecătorie. Dăm fugă la ANAF, se rezolva uimitor de repede, după care direcția București, Ministerul de Justiție. Altă cerere, de dată aceasta solicităm înregistrarea în Registrul național al asociațiilor și fundațiilor, echivalentul numărului de la registrul comerțului pentru societățile comerciale. Termen, „decât” 30 de zile. 😊 După finalizarea termenului, sunăm la numărul de pe site, departamentul ONG, program cu publicul 2h/zi, 10.00-12.00. Și așteptăm… așteptăm… și se face legătura.

– Bună ziua, numele meu este… sunt de la Asociația… vreau să știu dacă e gata hârtia…?

– Bună ziua, mai spuneți o dată numele asociației!

– […]

– Mdaa, nu va găsesc, nu ați depus.

– Știți, am depus, am număr de înregistrare, numărul este…, vă rog verificați!

– Am înțeles, dar nu vă găsesc.

Discuția continuă într-o manieră puțin mai aprinsă, într-un final s-a ajuns la concluzia din partea ministerului că judecătoria nu a transmis documentele. Bun, sunăm la judecătorie, nu mai prindem pe nimeni în aceeași zi, probabil era o pauză de prânz prelungită, revenim a două zi. Ne prezentăm, expunem problema, iar judecătoria confirmă că dosarul este transmis corespunzător. Vorbim de un dosar scanat, format pdf., care trebuia să ajungă la minister via server ori e-mail. Convinși de doamna de la judecătorie, revenim la minister, discutăm, nu ne prea înțelegem și după ceva discuții tensionate ni se dau asigurări că echipa IT de la minister împreună cu echipa IT de la judecătorie se vor pune de acord cu privire la dosarul nostru. Revenim cu telefon după 2-3 zile, iar doamna de pe celălalt fir concluzionează cu nonșalanță:

– ……

, , , , ,